Att styra med visioner i praktiken

Har varit i Stockholm i dag på ett seminraium om att styra med visioner i praktiken. Samtidigt som jag ödmjukt måtse konstarera att det är en svår uppgift vi har framför oss att låta visionen slå igenom i hela den kommunala organisationen liksom i hela kommunen så är jag både glad och stolt där jag sitter  på tåget just nu.

Det är nämligen utan tvekan så att vi kommit mycket långt i vårt arbete, även jämfört med andra kommuner och landsting. Vi kan fortfarande lära oss massor av andra, samtidigt som vi nog ska vara beredda att hjälpa andra i deras arbete. Många, även forskarna, är imponerade av det arbete som gjorts och som fortfarande görs hos oss och det ska vi vara stolta över. Det engagemang som visats av kommunens lednig, medarbetare och alla som deltagit i visionsdialoger med mera är unikt! KUL!

I morgon ska jag berätta mer om de genomgångar vi haft med förvaltningscheferna i dagarna. Vi har bland annat gått igenom hur de jobbar med sina mål och med förverkligandet av visionen. Massor med spännande grejer är på G!

Lite roliga möten i morgon också... :o)

Kommentarer
Postat av: Acke

"Många, även forskarna, är imponerade av det arbete som gjorts och som fortfarande görs hos oss och det ska vi vara stolta över".

Vad menar du med att även forskare är imponerade? Vilka är dom då?

2007-02-17 @ 10:43:38
Postat av: Lennart

Acke!

De jag träffade i Stockholm hade jobbat på uppdrag av Sveriges Kommuner och landsting och uttryckte sina åsikter i samband med ett seminarium. En del av deras arbete finns presenterat på deras hemsida. Använd länken nedan för att ta del av deras studier.

http://www.skl.se/artikel.asp?A=30374&C=4083&ArticleVersion=11

2007-02-21 @ 09:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback