7 öre om dagen

För en tid sedan lovade jag en upprörd skattebetalare att redovisa vad de här "dumheterna" med visionsarbete egentligen kostar. Han undrade om kommunen verkligen hade rätt att beskatta invånarna för något som så tveksamt var till någon nytta. Du kan följa vår ordväxling om du scrollar ner till rubriken visionsmail.

Kommunstyrelsen har nu beslutat att avsätta 700 000 kronor för min verksamhet under 2007. Om man tar den summan och så fördelar man den på oss 26 211 som bor i kommunen och dessutom på de 365 dagar som utgör 2007 så kommer man fram till att varje Söderhamnare betalar sju öre om dagen för att vi ska ha råd med en visionssamordnare och dennes verksamhet. För min egen del tycker jag det är en överkomlig peng för ett i mina ögon så viktigt arbete. Men det är klart, jag är ju part i målet. :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback