Idékanonerna

Lunchade med en liten grupp engagerade Söderhamnare i går som kallar sig för Idékanonerna. De vill framförallt få Oscarsborg, Östra Berget och dess omgivningar synliggjort. De är frustrerade eftersom de föreslår rätt små förändringar/komplement och tycker att de aldrig får något vettigt besked om vad som kan tänkas hända och i så fall när.

Jag kan förstå deras frustration. Det finns en sjuka inom många offentliga verksamheter att vara rädd för att ta tag i saker. Man vill ofta först utreda och "ta helhetsgrepp", men som bekant - i väntan på det fullkomliga händer ingenting. Vi ska se vad vi kan tänkas kunna göra åt några av deras idéer inom ramen för projektet Attraktiva Söderhamn.

Sen ramlade jag igår över en oerhört spännande bild. En person visade mig det som kan vara en förlaga till en mycket känd byggnad. Kan inte säga mer än så. Men de jag har retat i dag med att visa bilden håller med om att det skulle kunna gå att göra något riktigt roligt kring det...

På måndag är det Kommunfullmäktige igen. Nu törs jag nästan lova att det blir det sista sammanträdet vi inte direktsänder via Internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback