Från ett läge till ett annat

Så var vi då inne i 2008, året då vi ska flytta visionsarbetet från ett läge till ett annat, för att citera en känd reklamdevis. Under 2007 genomförde vi en massa dialoger, identifierade och prioriterade projekt, som nu ska igång. Det handlar också om att i betydligt större utsträckning än tidigare få söderhamnarna själva att vilja äga och driva visionsarbetet. Visionen är ju ingen kommunal angelägenhet, utan något för oss alla!

Min uppgift under 2008 blir att flytta samtalen från skrivbord till matbord, att gå från ord till handling och att få igång en rad projekt och stötta de som vill driva projekt själva. Vi kommer att jobba med olika medel, bland annat tre spännande tävlingar för att utveckla vårt bemötande och vårt synliggörande av allt bra. Mer om det senare. Arbetet med Värdskapet kommer att vara fortsättningsvis mycket viktigt för oss. Det är inte omöjligt att nästa steg med Värdskapet blir att jobba med den webbkurs jag själv nyligen testat.

Just nu planerar jag en cirkelledarutvildning i värdskap och Vision2012. När den är körd kan studieförbunden börja driva utbildningar och projekt i visionens anda, något jag personligen hoppas mycket på.

Annars sitter jag mest och hoppas på kyla just nu. Tanken är ju att vi ska spola is mitt i stan, i Strykjärnsparken. Men det går ju inte när det är +2 ute, så kom igen nu Bore!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback