Premiär!

Välkommen till bloggen om Vision 2012, Söderhamns kommuns vision om det Öppna Söderhamn - något att längta till! Jag som kommer att skriva i bloggen heter Lennart Westman och är den som hade förmånen att få jobbet som visionssamordnare i Söderhamns kommun. Eftersom vi förhoppningsvis ska umgås en del framöver är det väl på plats med en liten presentation.

Jag är 43 år gammal och bor tillsammans med min fru Annsofi och hennes två döttrar i ett trevligt litet hus på Hägnan i Söderhamn. Varannan helg kommer också min dotter ner från Sundsvall för att förgylla vår tillvaro. När jag inte jobbar med visioner tycker jag om att umgås med familjen, sjunga i kör eller spela poker. Jag försöker även hinna med en och annan motionstur på cykeln och tycker även om att fiska. Tillsammans med mina bröder äger jag ett par unghästar, som vi hoppas ska göra stordåd på landets travbanor om några år.

Jobbet som visionssamordnare känns onekligen otroligt spännande. Nu är det ju inte jag som ska stå för visionerna, i alla fall inte ensam, men jag ska helt klart vara en aktiv kraft i förverkligandet av Vision 2012.  Jag ska dels kommunicera ut visionens innehåll och de sju strategier vi kommer att jobba med, dels försöka skapa/stimulera olika projekt som förvekligar visionen. Sist, men inte minst, ska jag synliggöra så mycket som möjligt av allt bra som sker. Det pågår nämligen redan massor med spännande projekt och jag är övertygad om att det finns massor med spännande saker som jag/vi inte ens känner till - än!

Här i bloggen ska du kunna läsa om vårt gemensamma arbete. Visst, det är jag som skriver, men det är vi tillsammans som skapar det Öppna Söderhamn - något att längta till! När det gäller bloggen vill jag lova dig och mig själv ett par saker:
1. Inläggen kommer inte att vara så här långrandiga i fortsättningen! 
2. Jag kommer att skriva ofta.
3. Jag kommer att vara personlig, men inte utlämnande. Så ni som hoppas på skvaller om kommunalråden kommer att bli besvikna.
3. Jag kommer att försöka svara på alla eventuella frågor.
4. Jag kommer att kommentera alla eventuella inlägg.

Om du har några förslag på hur vi kan göra Söderhamn till en ännu härligare kommun att bo i får du gärna skriva ett inlägg, eller maila på
[email protected] (skapas vilken dag som helst). Läs gärna mer om vårt arbete på www.soderhamn.se.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback