Pappaledig

Vänner,

Jag har inte orkat med bloggen på rätt länge, delvis beroende på att jag också jobbat med mycket annat än visionsfrågorna ett tag. Nu går jag dessutom på pappaledighet till i november, så nu händer inget alls fram till dess. I bloggen alltså.

Innan jag drar ner rullgardinen ett halvår vill jag bara att du ska veta att det händer massor med de visionsförslag vi fått in och arbetat med. Pirat-ön blir av i sommar igen - med en av Sjöfartsverket typad och godkänd flotte! :o)

Satsningen på företagarklimatet går utmärkt och på måndag blir det offentligt hur mycket Söderhamn klättrat i år. Jag kan redan nu berätta att betygen vi fått är de bästa sedan mätningarna startade 1999!

inventeringen av nmindre konferensanläggningar är klar och ska sammanställas i en broschyr nu i vår. Den utlovade guideutbildningen för kommundelarna blir av den 27 maj. Nätverket för turistaktörer är bildat. Och mycket mycket mer. Så fortsätt att bjuda på ett gott värdskap gentemot varandra och våra besökare så ses vi här i höst igen!

Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Jag tycker guideutbildningen låter riktigt intressant!

Ha en trevlig pappa-ledighet så länge!

Postat av: En med ett hjärta i Söderhamn

Hej!



Detta förslag kan låta lite knäppt och jag tror att kommunen inte kan göra så mycket åt detta, kanske att sponsra, inte vet jag.

Mitt förslag är att göra Söderhamn till en ännu större sommarstad än vad den är idag. Titta bara på Visby eller Båstad. Eller varför inte Åre på vintrarna. Folk från hela landet och speciellt storstäderna kommer dit för att göra av med pengar. Dvs bo på flotta hotell, festa loss osv. Visst kommer detta bli påfrestande för stadens invånare men det kommer att kompenseras med att det skapas arbetstillfällen samt att Söderhamn sätts på kartan.

Skapa en mini- riviera. Försök att få dit en årlig idrottshändelse, som tennisen i Båstad.

Om några år kommer Visby och Båstad bli uttjatade. Folk kommer vilja uppleva något nytt. Festa någon annanstans. Lägga till med sina båtar i en ny gästhamn. Tänk på detta.



Min familj har haft stuga i Söderhamn i över 50 år och har sett stadens olika förändringar. Detta skulle vara en stor möjlighet för staden. Söderhamn finns i våra hjärtan.

/Skatön

2009-07-27 @ 21:09:17
Postat av: Nyfiken-Grön

Nu är den här! Nya Nyfiken-Grön blogg med allt från politik till ecomode!



Vad tycker du?



http://nyfiken-gron.com/blogg



Alexandra

2009-11-02 @ 12:07:54
URL: http://nyfiken-gron.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback