Ser du allt det positiva?

Som gammal journalist har man ju fått höra ett otal gånger att yrkeskåren enbart är intresserad av det negativa i vår tillvaro. I verkligheten är de allra flesta texter i tidningen neutralt beskrivande, några är bra för en del och tråkiga för andra. Sen finns det en massa positiva nyheter varje dag också. Så ibland funderar jag på vem det är som egentligen bara ser det negativa...

Ta dagens Kuriren till exempel. Den ger oss massor med saker att vara glada och stolta över som Söderhamnare.
* Sveriges bästa ungdomsstorband finns i Söderhamn!
* Söderhamnsmäklarna tror att priserna stiger här när de väntas sjunka i resten av landet!
* Musikskolans melodikryss drar fulla hus!
* Hockeyföreningar bildar trolig allians för att utvecklas!
* Vi fick en distriktsjuniormästare i tennis i helgen!

Kuriren har även en härlig artikel om en traventusiast utanför Bollnäs som förverkligat sin dröm och skapat en fräsch träningsanläggning. Också en text som smittar med sin entusiasm.

Dessutom kan jag berätta något som inte står i tidningen, nämligen att det blir en härlig underhållningsvår och -sommar i stan. New Yorks hetaste drag queen kommer til Statt i april och i sommar kommer två melodifestivalstjärnor till trivselkvällarna på Östra Berget. Jag kan tyvärr inte berätta än vilka de är, men jag lovar att den 19/7 får tjejerna något extra att glädjas åt och den 26/7 avslutas trivselkvällarna med en motsvarande present till alla killar. Fast jag lyssnar ju lika gärna på killen som tjejen, särskilt sen hon hånade alla oss med egen nummerplåt i sin senaste hit... ;o)

Så även om det fanns en del "tråkiga" nyheter i tidningen i dag också så väljer jag att vara stolt och glad över att vara Söderhamnare, i dag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback