God jul & Gott nytt visionsår!

Det börjar bli dags att summera visionsåret 2007. Sitter och plitar på ett visionsbokslut och minns många härliga saker som hänt under året. Som alltid är det människorna man minns. Som till exempel den lilla pojken som jublande glad kastade sig om magen på Kapten Schack Matt och tackade för en dag han aldrig skulle glömma. Förhoppningsvis kommer många fler barn känna samma lycka när vi förverkligar pirat-ön under 2008.

Jag minns också de många människor som på olika sätt engagerat sig i visionsarbetet under året. De har startat och driver projekt som Verkstäderna, industrihistoria, torghandel, landsbygdsutveckling, minibomässor, lärande teater, teknikcollage och mycket annat. Jag minns Kenneth som har massor av härliga idéer och som till och med tagit fram verktyg för mig att underlätta synliggörandet av arbetet med idéerna under 2008.

Det kommer att bli ett spännande visionsår, då vi i många avseenden kommer att gå från ord till handling. Diskussionen och arbetet skjuter förhoppningsvis fart ute i samhället ännu mer än i år och vi kommer att få se allt fler av de visionsidéer 4 000 söderhamnare bidragit med också bli verklighet. Jag personligen hoppas också väldigt mycket på samarbetet med studieförbunden, Värdskapet AB och vår interna satsning på "den företagsamma förvaltningen". Jag är också spänd inför en satsning vi ska göra på att hitta goda historier om vår verksamhet, historier som lätt kan berättas vidare. Visst, många idéer kommer att testas och kraschlanda under året, men det hör ju bara till! Hellre lyss till den sträng som brast...

Synliggörandet kommer att bli extra viktigt under 2008. Vi kommer att utbilda över 100 enhetschefer och andra nyckelpersoner i hur de ser och förpackar allt det fantastiska som händer. Vi kommer också att köra ett flertal olika "tävlingar" där vi ska uppmuntra ett gott bemötande och flitigt synliggörande.

Även om det hinner hända mycket än innan året är slut vill jag passa på att önska er alla som följer bloggen en god jul, ett gott slut och ett gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback