Trevligt mail

Ja, men vissa mail blir man ju helt enkelt glad över... :o)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hej!!


Jag måste bara få skriva detta och säga att vilken OTROLIG känsla för staden Söderhamn innevånarna har..man tappar helt andan..Söderhamn skulle kunna bli Staden med stort S..den skulle kunna få blickarna riktade mot sig ordentligt från hela Sverige och även utanför våra gränser, Den unika kuststaden Söderhamn.


Jag har läst igenom hela den långa listan på alla bra ideér som finns, visserligen kan man ju inte genomdriva allt men mycket skulle kunna ordnas, och ta med folket i projekten..en annan mycket viktig sak är era ungdomar....problem finns ju, fånga upp dem ge dem kunskap om droger/drycker/rökning mm,,ta med dem i olika projekt och det gäller både svenska och utländska ungdomar..så kanske det skulle gå att få bort gängbildningen. De behöver något att göra och få ansvar för.


Ja, som sagt jag blev mycket glad och imponerad av den kraften som finns inom  kommunen ta vara på den, hoppas verkligen att mycket av detta kan drivas igenom..få en mer levande stad...nästan som ett flytande  Söderhamn, Ni har ju vatten runt om överallt nästan.....häääärligt.


Vi skulle själva flytta till Söderhamn om arbete fanns. Har en stuga i kommunen sen 8 år tillbaka och trivs jättebra men Staden behöver en rejäl uppryckning..finns ju tyvärr de som kallar staden för Döderhamn, men jag tycker att det är den glittrande kuststaden Söderhamn.



hälsningar från en stockholmare som gärna drar till Söderhamn

Yvonne m gubbe
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tack för mailet, Yvonne!

I dag har vi annars haft ett möte med en grupp kompetenta människor från skolans värld. De ska hjälpa oss  att lägga upp en handlingsplan för hur vi ska jobba med visionen i skolan under året. Återkommer om det.


Kommentarer
Postat av: Anneli Lindmark

Och från Stockholm är det fler som uppmärksammat Söderhamnsbornas kreativitet. Vi flyttar gärna och lämnar storstans hets bakom oss. Vi har ingen anknytning till Söderhamn, men har en företagsidé som vi tror kan passa och som vi håller på att utveckla. När presentationsmaterialet är klart inom kort kommer vi att kontakta kommunen för ett sammanträffande. Eller ska vi kontakta dig, Lennart?

Hälsningen / Anneli med kollegor

2007-02-14 @ 16:13:32
Postat av: Kenth

Tänker på det lilla berget i Söderhamn. Jag tycker att det borde heta Faxeberget och inget annat. Det är i alla fall det namn mina kamrater från Sundsvall fått lära sig av mig när vi någon gång stannat till i staden för att köpa öl. Funkar namnbytet i din vision Lennart? Du har ju hela fem år på dig.

Kenth

2007-02-14 @ 16:33:14
Postat av: Lennart

Anneli & Kenth!

Kul att ni läser och kommenterar! Om vi börjar med dig, Anneli...

Vi är alltid intresserade av att att utveckla nya företagsidéer i kommunen. Den bästa att kontakta är vår näringslivsstrateg, Kent Lundquist, men ni får gärna höra av er till mig så ska jag se till att ni får kontakt med varandra.

När det gäller berget, Kenth är det så att vi har ett område (och ett fastighetsbolag) som heter Faxeholmen. Jag tror därför att det vore lite olyckligt att byta namn på Östra Berget. Men det är alltid nyttigt att tänka över saker att varv till, så jag lovar att höra med mina kollegor vad de anser.

Oavsett vad berget heter är det både en vacker utsiktspunkt och väl värt ett besök i sommar. Vi kör då trivselkvällar igen med nationellt välkända artister. Välkommen!

2007-02-15 @ 09:11:33
Postat av: Yvonne

Önskar verkligen Anneli från Stockholm Lycka till och hoppas att ni får möjlighet att flytta till denna lilla fina pärla som bara behöver putsas en del så kommer den att skina än mer, jag lovar!

Yvonne & Stefan som älskar Söderhamn vid det glittrande havet

2007-02-15 @ 13:12:39
Postat av: Kenth

Jag läser igenom mitt inlägg och din kommentar nu igen Lennart. Jag menade egentligen den pyttelilla borgen där uppe. Den skall heta FAXEBORGEN och ingen nymodigt, gammalt pojknamn. För övrigt har jag inte på länge stannat till i Söderhamn för att köpa öl. Däremont har jag vid flera illfällen susat förbi i 120 km/h. Det har känts helt ok.
//Kenth

2007-03-05 @ 21:44:57
Postat av: Lennart

Kenth, Kenth, Kenth... Du har ju lovat både mig och fabror polisen att inte köra så fort? :o)

Om du stannar till i Söderhamn nästa gång ska jag både bjuda på en öl (fast då får du inte köra vidare på några timmar sen) och så ska jag berätta mer för dig om den gamle pojken Oscar II som var kung i Sverige när borgen byggdes.

Undert tiden kan du klicka dig fram via Turism - Staden & bygden - Staden Söderhamn - Oscarsborg och läsa mer om denna vackra byggnad.

2007-03-08 @ 11:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback