Många förslag blir det...

Om du tänker dig 133 sammankomster med politiker, kommunanställda, företagare, föreningsfolk och vanliga dödliga. Och så tänker du dig att alla får komma med hur många och hur vilda förslag som helst. Och så tänker du dig att någon inte bara ska läsa alla förslagen och skriva in dem i datorn, utan att alla förslagen också ska kategoriseras utifrån om de avser "attraktiva livsmiljöer", "främjar entreprenörskap och företagande", fokuserar på "möten mellan människor", avser "satsning på kulturlivet" eller kanske ska sorteras under rubriken "vidareutveckling av det lärande Söderhamn"? Tänkt klart? Bra. Då vet du vad jag gjort de senaste dagarna. Och du kan gissa ungefär hur glad man blir över förslagen "riv Ljusne", "mer lön till alla" eller "skicka ballonger till EU"...

Men när man bortser från det och faktiskt tittar på bruttolistan med alla förslagen, som nu är sammanställd, så inser man att det finns en enorm kreativitet och vilja att jobba med visionsfrågorna i Söderhamn. Och det är kul!

Samtidigt som vi om två veckor ska ha visionsdialog nummer 134 och samla in ännu fler idéer och synpunkter gäller det nu att se på alla de inkomna förslagen och fortsätta sorterandet. En del är nämligen redan påbörjat och vissa saker är mer angelägna än andra att ta tag i. Som tur är finns det en referensgrupp som redan sållat ut ett 90-tal idéer. Jag tror att vi tillsammans kan välja ut 10-20 till som bör gå att jobba med direkt. Det här kan bli hur bra som helst! 


Kommentarer
Postat av: Martina

Hejsan!
Hoppas att du ser den här kommentaren. Jag tycker att detd är låter superintressant. Arbetar själv med ungefär samma frågor i Norrbotten och skulle tycka att det vore supersjyst om du kunde maila till mig så kanske vi kan utbyta lite erfarenheter. Mvh

2007-02-20 @ 14:45:54
Postat av: Lennart

Självklart. Men det underlättar om du ger mig en mailadress. :o)

Maila mig på [email protected]!

2007-02-21 @ 09:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback