Presentation för kommunstyrelsen

Det är onsdag kväll och klockan närmar sig halv tio. Jag sitter kvar på kontoret för att försöka komma ikapp med sånt som släpat efter under en ev de mer hektiska veckorna på länge. Jag sitter också och förbereder morgondagens dragning för Kommunstyrelsen. Under två timmar i morgon förmiddag ska jag berätta vad som hänt under mitt första halvår på jobbet, hur visionsarbetet drivs vidare, hur vi jobbar med klustring, korsbefruktning och prioritering av de idéer som kommit in. Kommunstyrelsens ledamöter ska också få grupparbeta kring just vår modell för prioritering. På så sätt kan vi kanske få en liten fingervisning om huruvida det är en bra modell vi jobbar efter.

Den 11 juni ska vi förresten ha ännu en visionsdialog. Den här gången ska vi diskutera centrum och årummet. Du som vill vara med är välkommen till Röda Rummet i kvarteret Oxen klockan 18:30. Självklart bjuder vi på fika.

Vårt fantastiska lärcentra CFL har fått 2,5 miljoner EU-kronor till att utveckla spridningen av sin högklassiga undervisning med hjälp av tv, data och andra medier. Det öppnar nu möjligheten för att oss att investera i både teknik och kompetens för att kunna streama fullmäktiges sändningar och en massa andra intressanta evenemang, som till exempel ungdomens miljöting i november. Dessutom kan CFL:s och medieprogrammets elever få möjligheten att träna sig tekniken att streama, det vill säga filma och omvandla filmen till en datasändning, antingen direkt eller att titta på i efterhand.

På måndag samlas förresten ett 30-tal av kommunens unga för att i två dagar diskutera hur de vill använda den så kallade ungdomsmiljonen. Jag ska vara med och lyssna och dokumentera, så räkna med rapporter från Framtidsverksta'n efter helgen!


Kommentarer
Postat av: Magnus Svensson

Var med på dagens KS och fick denna genomgång. WOW. det är så roligt att som förtroendevald se hur mycket engagemang det finns i samhället.
har skrivit om dagen i min nyöppnade blogg.
//Magnus Svensson, C, KS ledamot och Ordförande i Kultur- och samhällsutvecklingsnämnden


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback