Succé för piratön!

I helgen hade vi smygpremiär på piratön i Söderhamns skärgård och jag tror vi kan sammanfatta det hela med ett ord - succé! Enligt den utvärdering som vi gjorde med de 12 lyckliga premiärpiraterna överträffade dagen deras förväntningar med råge och det mesta var roligt. Särskilt roligt var "skatjakten" och att "kletra i nät" om vi ska tro de egna kommentarerna. När det var dags att lämna ön rusade en av killarna, Simon, fram till sjörövarkaptenen, gav honom en jättekram och sa att "Den här da'n kommer jag aaaaldrig att glömma!" Jag hoppas att ni som föreslagit en äventyrsö för barnen känner er delaktiga i Simons kram!

Jag själv var också imponerad av det arbete Theo (styrman Bräde) och Åke (kapten Schack) gjort med hela konceptet - storyn, kostymer och själva äventyrsbanan. Nu ska vi slipa vidare på det här under vintern och inte minst kolla om vi kan hitta någon entreprenör som är intresserad av att köra nästa sommar. Annars skulle jag tro att vi kör det hela i egen regi en sommar för att säkerställa att det blir av.

Faktum är att det ser ut att bli verklighet också av en visionsidé för centrala Söderhamn. I slutet av oktober tror vi att det är dags att börja gräva och fixa till lite mitt i stan. Återkommer om det!

image7
Kapten Schack Matt och Styrman Bräde väntar på
sina blivande pirater!


image8
Vill man bli pirat får man inte bli sjösjuk!


image12
Ett mellanmål kunde piraterna själva plocka från
den sällsynta banantallen.


image10
På väg till lägerelden efter lyckad skattjakt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback